Kontakt
ul. Trakt Lubelski 157,
04-766 Warszawa – Zerzeń
tel./fax (022) 615 64 32
Kancelaria parafialna
poniedziałek- sobota godz.: 8:30 - 9:00
(z wyjątkiem świąt państwowych i kościelnych)
poniedziałek godz. 16:00 - 18:00
(w lipcu i sierpniu w poniedziałek nieczynna)
wtorek godz. 15:00 - 17:00
czwartek godz. 15:00 - 17:00
Msza Święta w niedziele i Uroczystości
Godziny:
7:00, 8:30, 10:00, 11:30, 13:00, 18:00
Sobota godz. 18:00 -
msza z formularza niedzielnego
Msza Święta w dni powszednie
Godz. 7:00, 7:45, 18:00
W lipcu i sierpniu: godz. 7:00, 18:00
Sakrament pokuty
Dni powszednie. 6:45, 17:40
Nowena do MB Nieustającej Pomocy
Środa godz. 18:00,
a w ostatnią środę miesiąca godz. 7:45.
Konto parafialne
Parafia Rzymskokatolicka Wniebowzięcia NMP
Warszawa - Zerzeń
ING BANK S.A.
41 1050 1025 1000 0090 6682 0599
Liczba odwiedzin: 774332
Triduum Paschalne
Święte Triduum Paschalne
Triduum paschalne rozpoczyna się Liturgią Wieczerzy Pańskiej w Wielki Czwartek, a zamyka się nieszporami Niedzieli Zmartwychwstania. Od celebracji misterium śmierci Jezusa w Wielki Piątek poprzez złożenie do grobu w sobotę dochodzimy do chwały zmartwychwstania w sobotnią noc w uroczystości Wigilii Paschalnej, która ma swoje przedłużenie w Niedzieli Zmartwychwstania. Triduum jest punktem kulminacyjnym roku liturgicznego, gdyż dzieło odkupienia człowieka i doskonałego uwielbienia Boga zostało wypełnione za pośrednictwem misterium paschalnego, którego istotą jest to, że Chrystus umierając, zniweczył naszą śmierć, a zmartwychwstając, przywrócił nas życiu”. Uczestniczenie w uroczystościach nie oznacza więc wspominania w sensie psychologicznym, ani swego rodzaju archeologicznej wędrówki po miejscach pobytu Jezusa, czemu towarzyszyłoby komentowanie wydarzeń z ostatnich Jego dni zrelacjonowane ze szczegółami.
Uczestniczenie w Triduum to słuchanie Słowa Bożego, które opowiadając fakty, odsłania ich znaczenie, nie tylko tamto, historyczne, ale i to, aktualne dla nas. Oznacza ponadto poddanie się wymownej sile symboli i znaków liturgicznych łączących przeszłość z teraźniejszością, poprzez które stają się naszym udziałem zbawcze skutki celebrowanych wydarzeń.