Kontakt
ul. Trakt Lubelski 157,
04-766 Warszawa – Zerzeń
tel./fax (022) 615 64 32
Kancelaria parafialna
poniedziałek- sobota godz.: 8:30 - 9:00
(z wyjątkiem świąt państwowych i kościelnych)
poniedziałek godz. 16:00 - 18:00
(w lipcu i sierpniu w poniedziałek nieczynna)
wtorek godz. 15:00 - 17:00
czwartek godz. 15:00 - 17:00
Msza Święta w niedziele i Uroczystości
Godziny:
7:00, 8:30, 10:00, 11:30, 13:00, 18:00
Sobota godz. 18:00 -
msza z formularza niedzielnego
Msza Święta w dni powszednie
Godz. 7:00, 7:45, 18:00
W lipcu i sierpniu: godz. 7:00, 18:00
Sakrament pokuty
Dni powszednie. 6:45, 17:40
Nowena do MB Nieustającej Pomocy
Środa godz. 18:00,
a w ostatnią środę miesiąca godz. 7:45.
Konto parafialne
Parafia Rzymskokatolicka Wniebowzięcia NMP
Warszawa - Zerzeń
ING BANK S.A.
41 1050 1025 1000 0090 6682 0599
Liczba odwiedzin: 11556
PARAFIALNA RADA EKONOMICZNA
Od wielu lat prace duszpastersko-administracyjną w parafii wspomagali Parafianie. Ks. prałat Marian Mirecki, rozpoczynając budowę dużego domu katechetycznego w latach 80-tych XX wieku korzystał z pomocy i pracy Rady Parafialnej. Rada ta wspierała także księdza proboszcza w jego wysiłkach związanych z pozyskaniem terenu pod planowane poszerzenie cmentarza parafialnego. We wszystkich wysiłkach od samego początku czynny, bezinteresowny udział brał mecenas, dr Zbigniew Skarżyński.
Od września roku 2005, po przejściu ks. prałata Mariana Mireckiego na emeryturę, nowy proboszcz – ks. Krzysztof Waligóra kontynuował prace polegające na uzyskaniu pozwolenia na poszerzenie cmentarza. Nadto rozpoczęta procedura pozwoleń na prace remontowe kościoła (od roku 2006) wpisanego do rejestru zabytków i próby pozyskiwania dotacji na zamierzone inwestycje z Biura Stołecznego Konserwatora Zabytków oraz z Biura Marszałka Województwa Mazowieckiego pokazały konieczność powołania Parafialnej Rady Ekonomicznej.
Po zniszczeniu - w wyniku wichury w roku 2006 - połowy dachu miedzianego na kościele poszczególni Parafianie, w tym prawnicy, przedsiębiorcy i finansiści wyrazili swoją gotowość do pomocy w uzyskaniu stosownego odszkodowania od ubezpieczyciela. W wyniku długotrwałych negocjacji prowadzonych przez wspomnianych Parafian z ubezpieczycielem podpisaliśmy ugodę, na mocy której odzyskaliśmy część należnych środków na materiał i naprawę poszycia dachowego na kościele.
Kiedy przedłużająca się opieszałość i często niekompetencja urzędników Dzielnicy Wawer stała się przyczyną zamknięcia cmentarza parafialnego ze względu na brak miejsc grzebalnych (w wyniku braku stosownej decyzji na poszerzenie), proboszcz poprosił znanych już z kompetencji Parafian do merytorycznego wsparcia dalszej procedury pozyskiwania stosownej decyzji na poszerzenie cmentarza.
Dnia 25 września 2009 r. dotychczasowe spotkania z mecenasem, dr. Zbigniewem Skarżyńskim zostały poszerzone o p. Krzysztofa Buka, notariusza, dwóch finansistów i dwoje przedsiębiorców oraz dwie osoby, starych mieszkańców parafii. Skład obecnej Parafialnej Rady Ekonomicznej liczy zatem osiem osób. Do kwietnia 2011 r. Rada odbyła kilka spotkań z burmistrzami, naczelnikami Wydziału Architektury i Budownictwa Dzielnicy Wawer, projektantami:
- Dnia 9 listopada 2009 r. spotkanie z p. wiceburmistrzm Przemysławem Zaboklickim i Naczelnikiem Architektury, p. Pawłem Hoffmanem
- Dnia 14 stycznia 2010 r. spotkanie z wiceprezydentem Warszawy, p. Jackiem Wojciechowiczem
- Dnia 25 stycznia 2010 r. spotkanie z wiceburmistrzem Przemysławem Zaboklickim i Naczelnikiem Architektury, p. Pawłem Hoffmanem
- Dnia 27 stycznia 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 2 marca 2010 r. spotkanie z wiceburmistrzem Przemysławem Zaboklickim i inspektorem Wydziału Architektury Kalbarczyk
- Dnia 2 marca 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 3 marca 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 7 marca 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 11 marca 2010 r. spotkanie z wiceburmistrzem Przemysławem Zaboklickim, Naczelnikiem Wydziału Architektury Pawłem Hoffmanem i panią inspektor Kalbarczyk
- Dnia 27 marca 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 9 kwietnia 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 27 kwietnia 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 15 czerwca 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 5 sierpnia 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 9 listopada 2010 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 19 listopada 2010 r. spotkanie z wiceburmistrzem Przemysławem Zaboklickiem i Naczelnikiem Wydziału Architektury i Budownictwa Krzysztofem Trandą
- Dnia 30 stycznia 2011 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 10 marca 2011 r. spotkanie z panią burmistrz Jolantą Koczorowską, wiceburmistrzem Przemysławem Zaboklickiem i naczelnikiem Krzysztofem Trandą
- Dnia 15 maja 2011 spotkanie Rady Ekonomicznej
- Dnia 16 września 2011 r. spotkanie proboszcza z burmistrzem, p. Jolantą Koczorowską, inżynierem projektantem i członkiem Rady Ekonomicznej w sprawie pozwolenia na budowę parkingu parafialnego.
- Dnia 23 listopada 2011 r. spotkanie Rady Ekonomicznej
Od roku 2010 członkowie Rady wydatnie pomagali w uzyskaniu warunków zabudowy na przebudowę parkingu parafialnego. Dnia 15 marca 2011 r. Urząd Dzielnicy wydał wspomniane warunki zabudowy, które dotarły do siedziby Parafii dnia 5 kwietnia 2011r. (tj. w jedenastym miesiącu od złożenia wniosku o ich wydanie). Po wstępnej lekturze tekstu okazało się jednak, że są one wewnętrznie sprzeczne i zawierają błędy merytoryczne. Po konsultacji z naszymi prawnikami i podaniu przez nich podstawy prawnej do wydania poprawnych warunków zabudowy, w wyniku spotkania proboszcza z wiceburmistrzem Przemysławem Zaboklickim w dniu 18 kwietnia 2011 r. obiecano nam wydanie poprawionej decyzji o warunkach zabudowy w trybie natychmiastowym. W dniu 21 kwietnia 2011 r. Parafia otrzymała Postanowienie nr 30/11 z dnia 19.04.2011 r. o sprostowaniu oczywistej pomyłki w decyzji o ustaleniu warunków zabudowy. Po wydaniu powyższej decyzji inżynierowie przystąpili do przygotowania projektów parkingu. Dnia 8 lipca 2011 r. Parafia wystąpiła do Biura Ochrony Środowiska urzędu m. st. Warszawy o wydanie decyzji wodno-prawnej na podstawie przygotowanego operatu wodno-prawnego. W październiku 2011 r. Parafia uzyskała decyzję wodno-prawną. Dnia 16 listopada 2011 r. proboszcz odebrał decyzję o pozwoleniu na budowę parkingu parafialnego. Dnia 8.01.2013 r. Parafia wystąpiła o wydanie dziennika budowy na przebudowę istniejącego parkingu parafialnego. Dnia 29 stycznia 2013 r. Parafia odebrała ostateczną decyzję i dziennik budowy.
Od roku 2012 (marzec) rozpoczęto prace projektowe na przyłącze kanalizacji budynków parafialnych do kolektora W. W kwietniu 2013 r. uzyskano ostateczną zgodę na budowę sieci kanalizacji na działce parafialnej. Przystąpiono do budowy kanalizacji.
W czerwcu 2013 r. rozpoczęto negocjacje przy wyłonieniu wykonawcy odwodnienia i budowy parkingu parafialnego.
W listopadzie 2013 r. zakończono prace przy przebudowie parkingu parafialnego wokół kościoła i wykonano ogrodzenie od działki parafialnej w części południowej parkingu. Urządzono teren zielony na parkingu parafialnym.
W maju 2014 r. rozpoczął się gruntowny remont małego domu parafialnego.
W czerwcu 2014 r. przystąpiono do wymiany betonowego chodnika procesyjnego wokół kościoła na podobny granitowy.
W roku 2014 rozpoczęliśmy generalny remont małego domu parafialnego (wnętrze). W roku 2016 zaplanowano wykonanie elewacji tego budynku. Chcemy utrzymać strukturę muru ceglanego i odtworzyć pierwotne gzymsy. Prace te zaplanowane są na wiosnę (kwiecień/maj) 2016 roku.
Wśród członków tej Rady gotowi do pomocy są ekonomiści, prawnicy i przedsiębiorcy.